- Niniejszy Regulamin określa warunki rezerwacji i usługi najmu krótkoterminowego lokali dostępnych w ofercie Apartamentu Zen. W ramach usługi krótkoterminowego najmu apartamentu,
Zen Apartments zobowiązuje się do udostępnienia Klientowi Apartamentu, a Klient do zapłaty wynagrodzenia oraz przestrzegania zasad określonych w niniejszym Regulaminie. - Przed dokonaniem rezerwacji Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu. Dokonanie rezerwacji równoznaczne jest z zaakceptowaniem jego treści.
- Zen Apartments oświadcza, że posiada tytuł prawny do Apartamentu, będącego przedmiotem umowy zawartej z Klientem oraz jest uprawniony do świadczenia usługi czasowego udostępniania Apartamentu na cele turystyczne lub wypoczynkowe.
- Zen Apartments informuje Klientów, iż na podstawie art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maj 2014r. o prawach konsumenta, w przypadku umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, co Klient niniejszym przyjmuje do wiadomości.
Regulamin najmu krótkoterminowego obowiązujący od dnia 19.06.2024r.
1. Postanowienia ogólne
2. Definicje
- Apartament – lokal mieszkalny, będący w ofercie Zen Apartments, opisany szczegółowo na stronie www. lub innych portalach pośredniczących, będący przedmiotem rezerwacji;
- Zen Apartments – XD ŁUKASZ SZTOLDO z siedzibą w Koszalinie (adres siedziby: ul. Cypryjska 6/26, 75-430 Koszalin, adres do doręczeń: Hryniewickiego 6B/222 81-340 Gdynia); NIP: 6692319688; REGON: 321081122, adres poczty elektronicznej: kontakt@apartamentzen.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 694 521 310
- Klient – gość, osoba fizyczna (mająca ukończony 18 rok życia) lub osoba prawna, będąca stroną umowy krótkotrwałego najmu apartamentu lub wyrażająca chęć skorzystania z usług Zen Apartments poprzez dokonanie rezerwacji apartamentu;
- Regulamin – niniejszy Regulamin najmu krótkotrwałego;
- Rezydent – osoba wyznaczona przez Zen Apartments, która jest upoważniona do wydania i odbioru Apartamentu od Klienta, a także do innych czynności określonych niniejszym Regulaminem;
- Serwis internetowy – strona internetowa www. lub inna strona internetowa za pośrednictwem, której udostępniona jest możliwość dokonania Rezerwacji;
- Rezerwacja – czynność polegająca na wyborze Apartamentu oraz daty pobytu w Apartamencie przez Klienta dokonywana za pośrednictwem Serwisu internetowego lub telefonicznie, poprzez którą to czynność zostaje zawarta umowa pomiędzy Zen Apartments a Klientem na wynajem Lokalu zgodnie z ofertą oraz na zasadach określonych w Regulaminie.
3. Rezerwacja
- Dokonanie rezerwacji równoznaczne jest z zaakceptowaniem treści Regulaminu.
- Rezerwacji Apartamentu można dokonać w następujący sposób:
- Za pomocą formularza rezerwacyjnego, udostępnionego przez Zen Apartments za pośrednictwem strony internetowej www.
- Za pośrednictwem infolinii pod numerem: + 48 694 521 310 dostępnej wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00;
- Na adres mailowy: kontakt@apartamentzen.pl;
- Za pomocą współpracującego z Zen Apartments portalu pośredniczącego.
- W trakcie rezerwacji Klient zobowiązany jest do podania następujących informacji:
- Termin pobytu (data zameldowania oraz wymeldowania);
- Dane kontaktowe (imię, nazwisko, numer telefonu, adres, adres e-mail);
- Liczba osób w Apartamencie, z tym zastrzeżeniem, że nie może ona przekraczać dopuszczalnej liczby osób wskazanej w ofercie;
- Planowana godzina przybycia;
- Potwierdzenie Rezerwacji przez Zen Apartments następuje poprzez doręczenie na adres poczty elektronicznej, udostępniony przez Klienta podczas procesu rezerwacji, wiadomości z informacją o potwierdzeniu przyjęcia rezerwacji, podsumowaniu oferty oraz określeniu całkowitej ceny usługi.
- Pobyt dziecka do lat 4, które śpi wraz z opiekunem lub we własnym prywatnym łóżeczku, dla którego nie jest wymagana dodatkowa pościel, jest bezpłatny. Na każdego opiekuna może przypadać jedno dziecko do lat 4, którego pobyt jest bezpłatny. W momencie dokonywania rezerwacji należy podać całkowitą liczbę osób wraz z wiekiem dzieci oraz uwzględnieniem osobno dzieci, których pobyt traktowany jest jako bezpłatny (informację należy dopisać w zakładce UWAGI). Maksymalna liczba osób w pokoju łącznie z dziećmi nie może przekroczyć maksymalnej dopuszczalnej liczby osób w Apartamencie.
4. Opłata rezerwacyjna
- Klient dokonujący Rezerwacji przez Serwis internetowy, zobowiązany jest do uiszczenia całkowitej ceny usługi wskazanej w podsumowaniu Rezerwacji, postępując zgodnie z instrukcją zawartą w panelu rezerwacyjnym.
- W przypadku Rezerwacji telefonicznej, w celu jej potwierdzenia, Klient zobowiązany jest do natychmiastowego uiszczenia opłaty całkowitej wartości rezerwacji, za pomocą przelewu bankowego na rachunek wskazany w potwierdzeniu. Należy go dokonać, podając w tytule płatności nazwę Apartamentu, termin pobytu oraz numer rezerwacji. Nr. rachunku, na który należy wykonać przelew to: 77 1050 1559 1000 0090 8388 5906, odbiorcą jest XD ŁUKASZ SZTOLDO z siedzibą w Koszalinie
5. Zmiana / anulowanie Rezerwacji
- Zmiana Rezerwacji jest możliwa wyłącznie, gdy w innym wybranym przez Klienta terminie, Apartament nie został już zarezerwowany. W przypadku gdy cena usługi w nowym terminie jest wyższa niż dotychczasowa, Klient zobowiązany jest do pokrycia różnicy w cenie usługi. Zmiana Rezerwacji możliwa jest do 7 dni przed dniem rozpoczęcia pobytu w Apartamencie.
- Anulowanie Rezerwacji przez Klienta możliwe jest do 7 dni przed planowanym dniem rozpoczęcia pobytu w Apartamencie. W takim przypadku wpłacona przez Klienta opłata rezerwacyjna pomniejszona o opłatę pobieraną przez operatora płatności (ok. 1,5% wpłaty) zostaje zwrócona w ciągu 7 dni roboczych na wskazany numer konta bankowego. W przypadku anulowania Rezerwacji po wskazanym terminie, opłata rezerwacyjna nie zostanie zwrócona.
- Poza sytuacją wskazaną w pkt 5.2 powyżej Rezerwacja może zostać anulowana przez Klienta, jeżeli z przyczyn niezależnych od Klienta nie jest możliwe wydanie Klientowi w terminie wynikającym z Rezerwacji Apartamentu w stanie zgodnym z przeznaczeniem – jak np. awaria w Apartamencie, błąd systemu rezerwacyjnego czy wycofanie Apartamentu z oferty.
6. Zameldowanie i wymeldowanie
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15:00, w dniu rozpoczęcia pobytu zgodnie z Rezerwacją (zameldowania) i kończy o godzinie 11:00, w dniu zakończenia pobytu zgodnie z Rezerwacją (wymeldowania).
- Zameldowanie odbywa się samoobsługowo na podstawie instrukcji przesłanej w dniu przyjazdu na wskazany przy rezerwacji numer telefonu.
- W dniu wymeldowania Klient zobowiązany jest zostawić klucze do Apartamentu w odpowiednim miejscu, zgodnie z instrukcją przesłaną w dniu zameldowania. Ta sama zasada dotyczy pilotów oraz kart parkingowych (jeśli zostały wydane do dyspozycji gości). Brak zastosowania się do tej zasady może skutkować obciążeniem Klienta do wysokości kosztów poniesionych przez Zen Apartments.
- Zen Apartments zastrzega sobie prawo do pobrania kaucji w wysokości 2000 zł jako zabezpieczenie pobytu. Depozyt jest zwracany w terminie 7 dni od wyjazdu, w pełnej kwocie o ile w apartamencie nie wyrządzono szkód. Wysokość kaucji może różnić się w zależności od charakteru pobytu (wyższa kwota może zostać pobrana w przypadku imprez okolicznościowych oraz pobytów w święta). Potrącenie z kaucji nie wyłącza dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych szkód oraz nieosiągniętego potencjonalnego przychodu, których wartość przewyższa pobraną kaucję.
- Zen Apartments zastrzega sobie prawo do odmowy wydania Apartamentu i anulowania Rezerwacji osobom pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowujących się agresywnie oraz stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla innych osób oraz mienia. Zen Apartments może odmówić wydania Apartamentu Klientom, którzy podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszyli Regulamin, w tym także w razie posiadania nieuregulowanych płatności.
- Po wymeldowaniu, Zen Apartments zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego Apartamentu. W przypadku stwierdzenia szkód powstałych podczas pobytu Klienta, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów naprawy w całości, najpóźniej w terminie 7 dni od wymeldowania.
- Wcześniejszy wyjazd z przyczyn nieleżących po stronie Zen Apartments, nie uprawnia do żądania zwrotu kosztów za niewykorzystane świadczenia.
7. Obowiązki klienta podczas pobytu w apartamencie
- Klient zobowiązuje się korzystać z Apartamentu wyłącznie w celach turystycznych lub wypoczynkowych i nie może oddawać apartamentu w podnajem ani bezpłatne używanie jakimkolwiek osobom trzecim.
- Niezwłocznie po zameldowaniu Klient powinien zgłosić wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w Apartamencie, w przeciwnym razie może spowodować to obciążenie Klienta kosztami napraw stwierdzonych szkód.
- W Apartamencie obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 6:00. W przypadku nieprzestrzegania powszechnie przyjętych norm współżycia społecznego, zakłócania spokoju sąsiadów, Zen Apartments zastrzega sobie prawo do natychmiastowego rozwiązania Rezerwacji, bez obowiązku zwrotu kosztów za niewykorzystany czas pobytu.
- Organizowanie wszelkiego rodzaju imprez w Apartamentach jest zabronione. W przypadku złamania zakazu organizacji imprez, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do natychmiastowego rozwiązania Rezerwacji, bez obowiązku zwrotu kosztów za niewykorzystany czas pobytu.
- W Apartamencie obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu, używek oraz e papierosów. W przypadku nieprzestrzegania zakazu Zen Apartments może naliczyć dodatkową opłatę w wysokości 1000 zł, co nie ogranicza prawa Zen Apartments do żądania odszkodowania na zasadach ogólnych.
- Klienci zobowiązani są do należytego zabezpieczenia Apartamentu, co rozumiane jest jako dokładne zamykanie drzwi wejściowych i okien przy każdorazowym jego opuszczeniu oraz staranne przechowywanie kluczy bez dostępu do nich osób postronnych. Zakazuje się wynoszenia z Apartamentu znajdujących się w nim rzeczy. Klienci zobowiązani są do dbania o wynajęty Apartament w tym: o wyłączanie zbędnego oświetlenia, zakręcanie wody, niedotykanie ścian.
- Klient zobowiązany jest do utrzymywania oraz zwrotu Apartamentu w stanie nienaruszonym poza zużycie wynikające z normalnej eksploatacji.
- Zen Apartments lub innej osobie wyznaczonej, przysługuje prawo wstępu do Apartamentu celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Klient narusza zapisy Regulaminu.
- Klient ma obowiązek zwrócić szczególną uwagę na należytą obsługę baterii, armatury i urządzeń elektrycznych. Ze względu na przepisy dotyczące ochrony przeciwpożarowej, Klient nie może używać jakichkolwiek urządzeń zasilanych energią elektryczną, niestanowiących wyposażenia, z wyjątkiem: komputera, maszynki do golenia, suszarki do włosów, ładowarki do telefonu.
- Zen Apartments nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w apartamencie. Ewentualny zwrot rzeczy znalezionych, możliwy jest wyłącznie na koszt Klienta.
- Klient odpowiada za działania i zaniechania wszystkich gości przebywających wspólnie z nim w Apartamencie, jak za swoje własne.
8. Odpowiedzialność
- Zen Apartments nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności, powstałe podczas pobytu, związane z:
- Pracami budowlanymi lub wykończeniowymi prowadzonymi na terenie obiektu, w którym usytuowany jest Apartament i wokół niego;
- Przerwaniem dostawy mediów z przyczyn niezależnych od Zen Apartments;
- Hałasem z nieruchomości sąsiednich.
- Zen Apartments nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie pojazdu pozostawionego przez Klienta w garażu przynależnym do Apartamentu lub na zewnętrznych miejscach parkingowych.
- Klient zobowiązany jest do natychmiastowego zgłoszenia szkód wyrządzonych przez siebie podczas pobytu oraz niezwłocznego pokrycia ich równowartości. Klient ponosi również pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez osoby przebywające za jego zgodą lub wiedzą w Apartamencie. Jeżeli zniszczenia uniemożliwiają dalszy najem, Klient dodatkowo ponosi finansową odpowiedzialność za każdy dzień wyłączony z wynajmu, w wysokości dwukrotnej aktualnej ceny za dany Apartament.
- Palenie papierosów, innych wyrobów tytoniowych, używek w Apartamentach oraz na klatkach schodowych i w garażu, jest zabronione. Naruszenie zakazu, uprawnia Zen Apartments do nałożenia kary umownej w wysokości 1000 zł.
- W razie niedokonania zwrotu Apartamentu po zakończeniu rezerwacji, Klient zobowiązany jest do zapłaty dwukrotności aktualnej ceny za dany Apartament, określonej na stronie www. , za każdą dobę po dacie zakończenia rezerwacji.
- Podczas wymeldowania Klient zobowiązany jest do oddania wszystkich udostępnionych kluczy lub kart wejściowych oraz pilotów. W przypadku nieoddania, Klient ponosi opłatę odpowiednio 500 zł (klucze, karta wejściowa) oraz 500 zł (pilot).
- W apartamencie nie może przebywać większa liczba osób niż podana podczas rezerwacji. Jeżeli liczba osób będzie większa, Klient zostanie obciążony dodatkową opłatą w wysokości 500 zł za każdą dodatkową osobę za każdą dobę.
- W przypadku jeżeli szkoda przekracza wartość zastrzeżonej w niniejszym Regulaminie kary lub opłaty dodatkowej, Zen Apartments uprawnione jest do żądania odszkodowania na zasadach ogólnych.
- W razie nieuzasadnionego wezwania pracownika Zen Apartments do wynajmowanego apartamentu zostanie naliczona dodatkowa opłata w wysokości 300zł, która będzie pobierana przez uprawnionego pracownika Zen Apartments w dniu przyjazdu.
9. Reklamacje
- W razie zaistnienia nieprawidłowości Najemca ma prawo do złożenia reklamacji w terminie 14 dni od ich wystąpienia. Reklamacje należy przesyłać pisemnie na adres siedziby Zen Apartments lub pocztą elektroniczną na adres kontakt@apartamentzen.pl
- Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 30 dni roboczych od jej otrzymania. O jej rozpatrzeniu Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony listem poleconym lub drogą elektroniczną, na odpowiedni adres wskazany w treści reklamacji.
- Dla dochodzenia roszczeń na drodze sądowej, sądem właściwym dla siedziby Zen Apartments, jest Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, a pozwanym powinna być działalność XD ŁUKASZ SZTOLDO z siedzibą w Koszalinie. Konsumentowi przysługuje również prawo zwrócenia się o pomoc do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
10. Dane kontaktowe
- Siedziba Zen Apartments: Hryniewickiego 6B/222 81-340 Gdynia
- Kontakt telefoniczny z biurem możliwy jest pod numerem telefonu: +48 694 521 310
- Adresem korespondencyjnym jest siedziba Zen Apartments, wskazana w pkt. 10.1. Regulaminu.
- Wszelkiego rodzaju zapytania, Klient może kierować również za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@apartamentzen.pl
11. Polityka prywatności
- Administratorem danych osobowych jest XD ŁUKASZ SZTOLDO z siedzibą w Koszalinie (adres siedziby: ul. Cypryjska 6/26, 75-430 Koszalin, adres do doręczeń: Hryniewickiego 6B/222 81-340 Gdynia); NIP: 6692319688; REGON: 321081122
- Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji Rezerwacji i Regulaminu. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do korzystania z usług Zen Apartments. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu upływu przedawnienia roszczeń, wynikających z rezerwacji lub wykonania usługi, a w przypadku danych zebranych na podstawie zgody do czasu jej odwołania.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
- Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność ich przetwarzania w celu realizacji i wykonania umowy;
- Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora polegający na obsłudze korespondencji oraz działaniach marketingowych.
- Klientom przysługuje prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest udzielona zgoda, Klient ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Dane mogą podlegać profilowaniu w zakresie udzielonej zgody.
- Dane osobowe mogą zostać przekazane firmom świadczącym usługi obsługi księgowej.
- We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, można kontaktować się listownie na adres siedziby Administratora, wskazany w pkt 10.1. lub elektronicznie na adres mailowy: . Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).